Oyun

FIFA 17 Demo İlk İzlenimler

14.09.2016

EA Sports'un ilk olarak 1993 yılında FIFA International Soccer ile başladığı futbol oyunu serisi FIFA'nın, heyecanla beklediğim yeni oyunu FIFA 17'nin demosu dün nihayet yayımlandı.

Beni bilen bilir, spor oyunlarında en sevdiğim şey kendi adamımı yaratıp kariyer yapmaktır yani bir anlamda RPG oyunu gibi oynarım oyunları. O yüzden bu tür oyunların demosu beni öyle çok çekmez ama oyunun oynanış dinamiklerini de çok merak ettiğim için FIFA 17'nin demosu hemen indirilip oynandı.

EA Sports çok akıllıca bir iş yapıyor ve FIFA 11'den itibaren Pro Evolution Soccer (PES) serisinden aldığı "futbol oyunu liderliği"ni, oyuna abuk subuk yeni özellikler ekleyip patlatmıyor. Zaten sağlam bir oyun olan FIFA 11'den itibaren, oyunun temelini bozmadan hep ufak ufak özellikler ekleyerek ilerlediler ve oyunun güzelliği bu zamana kadar bozulmadı. Tamam bazı FIFA'larda biraz darbe aldı ama FIFA 11'den beri oyuna olan hastalığım hiç azalmadı. Bu arada "FIFA serisi nasıl oldu da PES'in ezici üstünlüğünü sona erdirdi?" diye soranlara; PES'in en iyi 2 geliştiricisinin EA Sports tarafından alınması olduğunu belirteyim.

Gelelim "FIFA 17 Demo nasıl olmuş?" sorusunun yanıtına. Belirttiğim gibi adamlar FIFA 16'dan bambaşka bir oyun yapmamışlar. FIFA 16'nın eksik taraflarını gidermişler ve oyuna ufak bazı özellikler eklemişler.

Öncelikle oyun tam bir futbol oyunu olmuş. Yani iyi bir futbol bilginiz yoksa ileri seviyelerde birilerini yenmeyi veya legendary (efsanevi) zorluk seviyesiyle başa çıkmayı aklınızdan bile geçirmeyin. Ben, her zamanki gibi oyunu legendary zorluk seviyesinde oynadım ve sağlam bir takım alıp, karşıma demonun en tırt takımını alsam bile bir sürü gol pozisyonu falan bulamadım. Maç başına en fazla 4-5 tane pozisyon bulabildim ve bu pozisyonların hepsi net gol pozisyonu değildi. Tabi oyunu çok oynadıkça daha fazla pozisyon bulmaya başlayacağım ama şu an için oyunda hücum etmek gayet zor diyebilirim.

Defans konusunu hemen hemen hallettim sayılır. Karşımda zayıf bir takım varsa artık en fazla 1-2 pozisyonla sahadan ayrılabiliyor (yani normalde de Real Madrid, zayıf bir takıma karşı oynarken karşı takım pozisyon bulamaz). İlk maçlarda FIFA 16'dan alıştığım defans olayı ile oynadım (normal olarak) ve bazı durumlarda pıt diye geçildim. Yani defansı sabırlı ve bilerek yapmanız lazım yoksa CPU acımıyor. Gelen yeni "sırtını rakip oyuncuya dönme" özelliğini CPU sık sık kullanıyor ve özellikle ceza sahası önünde bu şekilde pozisyon bulabiliyor. Bu özellik FIFA 16'da da vardı ama artık oyunda sık kullanılacak bir hale getirmişler ve L2 (LT) tuşuna atamışlar.

Gelelim duran toplara. Duran top konusunu ister klasik olarak, ister topun gideceği yeri belirten sarı bir yuvarlağı kullanarak yapabiliyorsunuz. Ben klasik olarak kullanmayı tercih ediyorum (en iyi yol, bildiğin yoldur :). Yalnız penaltılarda durum vahim çünkü penaltı kullanma olayını tamamen değiştirmişler. Sol kolu ileri ittirdiğiniz anda penaltıyı kullanmaya başlıyor ve ne olduğunu anlamadan Ronaldo ile dağlara taşlara vurdum (hem de kazanmaya çok yaklaştığım tek maçta :D).

FIFA 17'deki çalım hareketleri artık zırt pırt kullanabileceğiniz şekilde değil. FIFA 16'yı cambaz gibi oynayan oyuncular bu duruma pek sevinmeyecek ama çalım hareketleri etkinliğini baya bir yitirmiş durumda. Zaten bunun sinyallerini FIFA 16'da vermişlerdi. Çalım hareketleri her oyuncu tarafından aynı şekilde ve aynı tempoda yapılmadığı gibi, aynı oyuncu da bir çalım hareketini her seferinde aynı şekilde yapmıyor ve bu durum da gayet gerçekçi bir oynanış sunuyor bizlere.

Sonuç olarak FIFA 17 de her sene olduğu gibi bizlerin saatlerini çalacak bir oyun olacak gibi görünüyor. EA Sports'un özelliğidir; FIFA oyunlarının demolarında yeni özellikleri insanın gözüne sokmak isterler ve abartırlar. Bu demoda da örneğin yeni "sırtını rakip oyuncuya dönme" özelliği çok fazla avantaj sağlıyor. Oyunun kendisi çıktığı zaman bütün bu yeni özellikler dengede olacak ve bizi sıkmayacaktır.

Bunları da Oku, Sorucam

Yorum Yok

Yorum Yaz