Buradan tüm flash tutkunlarına selamlar :)
Efenim flash AS 2.0'da bir MovieClip içindeki tüm objeleri döndüren ve bunlara erişimi sağlayan bir fonksiyonu bundan uzun bir zaman önce Krokiller ile araştırmış ve bir sonuca ulaşamamıştık. Efenim bugün bir iş için böyle bir sistem gerekti ve kedinin kuyruğu sıkışınca hesabı bu sefer güzel bir sonuca ulaştım :) Eeee bilgi paylaştıkça artar değil mi yiğidolar? Buyrun size AS 2.0 kodları. Bu arada AS 3.0'da MovieClip'lerin Child muhabbeti olduğundan bu işlem rahatlıkla yapılıyor. Hatta 3.0 ile şimdiye kadar 2.0 için bulamadığım bir MC'i bir MC'nin içinden başka bir MC'nin içine taşıma olayı bilem yapılabiliyor.
Öncelikle root'da bir MC yaratıyoruz ve buna herhangi bir instance name vermiyoruz. İsteyenler bir kaç tane de yaratabilir.
Frame koduna aşağıdaki kodu yapıştırıyoruz.
var i = 0;
for (obj in _root)
{
if(typeof(_root[obj]) == "movieclip")
{
_root[obj]._name = "menu" + i;
i++;
}
}
trace(i);
trace(_root["menu0"]);
bu işlem i değerine _root'da kaç adet MC olduğunu aktarıyor ve _root'daki her MovieClip nesnesine (typeof ile MC olduğunu test ediyoruz) "menu" + i ile "menu0", "menu1", "menu2", ... gibi isimler veriyor. Son olarak i değerinin kaç olduğunu ekrana basıyoruz (kaç MC olduğunu) ve ardından "menu0" ismini almış MC'i ekrana yazdırıyoruz. _root'un da bir MovieClip olduğunu unutmayınız ;)
Efendim kolay gele :)
Yorum Yok